Czy można szkolić z bhp we własnym domu? - szkolenia bhp

szkolenia bhp

Sprzęt PPOŻ

Każdy pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikom bezpieczne warunki pracy, które są odpowiednio określone w przepisach prawnych, dotyczących BHP. W ich skład wchodzi również ochrona przeciwpożarowa. Sprzęt ochrony przeciwpożarowej, znajdujący się wewnątrz

Czy można szkolić z bhp we własnym domu? - szkolenia bhp szkolenia bhp
budynków, to najczęściej systemy do gaszenia pożarów, czyli gaśnice lub hydranty wewnętrzne, które można podzielić na przenośne i stałe urządzenia. Ponadto do sprzętu PPOŻ można zaliczyć także odpowiednie tabliczki, informujące o wyjściach ewakuacyjnych, drogach ewakuacyjnych czy umiejscowieniu sprzętu gaśniczego. Obowiązkiem pracodawcy lub właściciela budynku użyteczności publicznej jest zaopatrzenie tego miejsca w sprzęt ochrony przeciwpożarowej. Jednak samo zaopatrzenie w sprzęt gaśniczy nie wystarcza, dlatego że konieczne są okresowe kontrole sprawności tego sprzętu. Audyty sprzętu PPOŻ mogą zostać zlecone firmie działającej w branży BHP. Okresowe kontrole sprzętu przeciwpożarowego są ważne, bo w razie pożaru sprzęt gaśniczy musi działać poprawnie.


Czym jest outsourcing BHP

Outsourcing z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest częstym rozwiązaniem dla wielu firm i przedsiębiorstw, które decydują się na taką usługę w celu powierzenia spraw związanych z BHP odpowiednio wykwalifikowanym osobom. Warto jednak wiedzieć, co dokładnie kryje się pod nazwą outsourcing. Samo pojęcie jest zapożyczone z języka angielskiego i składa się z połączenia trzech słów: outside-resource-using. Polega to na niczym innym, jak na wydzieleniu z przedsiębiorstwa niektórych realizowanych przez nie funkcji i przekazaniu ich innemu podmiotowi do wykonania. Outsourcing BHP ma więc na celu pełne przejęcie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy przez odpowiednią firmę. Jest to kompleksowa usługa oferowana pracodawcom zapewniająca obsługę wszelkich spraw dotyczących BHP. Firmy oferujące outsourcing BHP dbają o to, żeby wszystko, co konieczne, było zgodne z przepisami. Dbanie o bezpieczeństwo zarówno pracowników, jak i pracodawców oraz osób zarządzających jest celem nadrzędnym usług BHP.


Cena szkoleń BHP

Można wyróżnić więcej niż jeden typ szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, ze względu na grono odbiorców takiego szkolenia. Ponadto sama forma szkolenia może być różna, bo może się odbywać albo w postaci spotkań w ramach seminarium, albo za pomocą platformy służącej do e-learningu. Przy wycenie szkolenia BHP należy wziąć pod uwagę te czynniki, a także liczbę uczestników biorących udział w kursie. W celu zorientowania się, jak wygląda sytuacja rynkowa, należy porównać kilka ofert i wybrać tą, która najbardziej odpowiada naszym potrzebom. Najlepiej skontaktować się z daną firmą, prowadzącą szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, podając wszystkie wymagane informacje, by uzyskać wycenę wybranej usługi. Często na stronach dostępne są formularze zgłoszeniowe, które wystarczy wypełnić i wysłać. Jak więc widać, cena szkoleń BHP jest zależna od wielu czynników, takich jak rodzaj i typ szkolenia oraz liczba uczestników. Żeby poznać szczegółową wycenę usługi, najlepiej skontaktować się z wybraną firmą.


Firmy oferujące usługi z zakresu BHP

Jednym z wielu obowiązków zatrudniającego jest zapewnienie odpowiednich warunków pracy zatrudnionym pracownikom oraz zapewnienie odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. W tym przypadku wielu pracodawców korzysta z usług firm zajmujących się szeroko pojmowanym zakresem BHP. Jedną z najważniejszych oferowanych usług jest tak zwany outsourcing BHP, który często rozumie się jako przejęcie wszelkich spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy przez taką firmę. Dzięki powierzeniu spraw związanych BHP oraz PPOŻ odpowiedniej firmie, pracodawcy mają pewność, że wszystkie wymagane formalności i wymagania zostaną spełnione. Innymi usługami prowadzonymi przez firmy BHP są różne szkolenia dla pracowników z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, a także z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Ponadto często takie firmy wykonują także audyty BHP i PPOŻ. Powierzenie spraw BHP swojej firmy w ręce profesjonalistów z pewnością sprawi, że bezpieczeństwo w miejscu pracy będzie na wysokim poziomie.


Czym jest Państwowa Inspekcja Pracy

Państwowa Inspekcja Pracy, w skrócie PIP, jest polskim organem nadzoru oraz kontroli prawa dotyczącego pracy. Państwowa Inspekcja Pracy czuwa w szczególności nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ale także nad przestrzeganiem przepisów, które dotyczą zatrudnienia i innej pracy zarobkowej. W zakładach pracy na terenie całego kraju na straży przepisów BHP stoi Państwowa Inspekcja Pracy. Zadaniem PIP jest kontrolowanie zakładów pracy i sprawdzanie, czy pracodawca wywiązuje się z obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy wobec zatrudnionych pracowników. Poza przepisami związanymi z BHP, inspektorzy sprawdzają także wywiązywanie się zakładu pracy z innych obowiązków, takich jak wynagrodzenie, czas pracy, urlopy. Wielu pracodawców powierza zajęcie się sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy odpowiednim firmom, które zajmują się tym profesjonalnie. Pozostawienie przepisów BHP i wynikającym z nich obowiązków profesjonalistom, pozwala pracodawcom na bezproblemowe wywiązywanie się z obowiązków w tym zakresie wobec pracowników.